کانن از سه دوربین DLSR جدید خود رونمایی کرد

کانن، یکی از شناخته شده‌ترین برندها در دنیای دوربین‌های عکاسی که تولید کننده‌ی رنج نسبتا وسیعی از دوربین‌های DLSR است به تازگی سه دوربین DSLR جدید را معرفی کرده که دو DLSR رده پائین در مدل‌های EOS Rebel T7 / EOS 200D و EOS 4000 و یک بدون آینه‌ی میان رده با مدل EOS M5 را شامل میشوند. در ادامه بیشتر با مشخصات دوربین‌های جدید نیکون آشنا میشویم.

EOS Rebel T7 / EOS 200D

این دوربین جایگزین مدل EOS Rebel T6 یا همان EOS 1300D، دوربین DLSR پائین رده‌ی نسل قبل کانن است که یک بروزرسانی جزئی محسوب میشود. سنسور APS-C COMS از 18 مگاپیکسل در نسل جدید به 24 مگاپیکسل افزایش یافته است. پردازشگر تصویر این دوربین DIGIC 4+ است و از همان سیستم فوکوس 9 نقطه‌ای نسل قبل برخوردار شده است. میزان حساسیت در مدل EOS Rebel T7 / EOS 200D ارتقا پیدا کرده و محدوده‌ی حساسیت در این دوربین ISO6400 عنوان شده که قابلیت افزایش تا ISO12800 را دارد. ضمنا این دوربین میتواند در هر ثانیه 30 عکس پی در پی ثبت کند.

حالت خودکار در این دوربین دارای قابلیت Scene Intelligent که باعث میشود کاربرانی که در انجام تنظیمات به صورت دستی چندان مهارت ندارند و نگران این موضوع هستند بتوانند تصاویر باکیفیتی را ثبت کنند و فیلترهای خلاقانه‌ای را برای تصاویر خود لحاظ کنند. همچنین این دوربین توانایی ضبط دوربین با کیفیت فول اچ‌دی را دارد. در پشت این مدل یک LCD 3 اینچی قرار داد که فاقد قابلیت لمسی است. تصاویر ثبت شده را میتوان در شبکه‌های اجتماعی ثبت کرد و در فضای ابری Irista یک نسخه ی پشتیبان از آنها تهیه کرد و یا از طریق وای فای یا NFC آنها را به گوشی‌های هوشمند ارسال کرد. عمر باتری این دوربین نیز به گونه‌ای است که میتوانید با یک بار شارژ، تقریبا 500 شات بگیرید. این دوربین به همراه دو دوربین تازه معرفی شده‌ی دیگر کانن از ماه مارس با قیمت 469.99 پوند به فروش خواهد رسید.

EOS 4000D

این دوربین از لحاظ رده، پائین‌تر از EOS Rebel T7 / EOS 200D در دوربین‌های DLSR کانن قرار میگیرد و ارزان‌ترین DLSR ساخت کانن تا این لحظه محسوب میشود. کانن با این دوربین کاربرانی را هدف گرفته که قصد دارند از دوربین گوشی های معمولی یا دوربین های کامپت جدا شوند و روی به استفاده از دوربین های DSLR بیاورند. مشخصات فنی این دوربین قیمت پائین آن را کاملا توجیه میکنند. رزولوشن تصویر در EOS 4000D برابر با 18 مگاپیکسل است. پایه‌ی لنز در این دوربین از جنس پلاستیک است و از کنترل‌های ساده‌ای در این دوربین استفاده شده است. دیگر مشخصات این دوربین بسیار نزدیک به مدل EOS 2000D است. قیمت دوربین کانن EOS 4000D (فقط بدنه) 329.99 پوند است و با لنز EF-S 18-55mm با قیمت 369.99 پوند به فروش خواهد رسید.

EOS 50

EOS 50 دوربین DSLR میان رده‌ی جدید کانن است که این شرکت از آن به عنوان بصری ترین و پیشرفته ترین دوربین بدون آینه یاد میکند. جالب است بدانید EOS 50 اولین مدل از سری میان رده‌ی M است که توانایی ضبط ویدئو با کیفیت 4K را داراست. همچنین این دوربین دوربین میان رده از سری M کانن است که به زاویه یاب برقی و نمایشگر عریض لمسی مجهز شده و البته اولین دوربین EOS است که از جدیدترین پردازشگر تصویر DIGIC 8 برخوردار شده است. ترکیب این پردازنده با سنسور 24.1 مگاپیکسلی عملکرد قدرتمند این دوربین را حتی در شرایط نور کم با حساسیت ISO25600 که میتوان آن را تا ISO51200 بالا برد، تضمین میکند. سرعت عکسبرداری این مدل که به فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS کانن مجهز است و فوکوس سریع و دقیقی را به دنبال دارد، 10 فریم بر ثانیه گزارش شده است. EOS 50 بدون لنز با قیمت 539.99 دلار و با لنز EF-M 15-45mm با قیمت 649.99 پوند به فروش خواهد رسید.

منبع:sakhtafzarmag.com